تبدیل صندوق ذخيره فرهنگيان به حياط خلوت وزراي آموزش و پرورش | روزنو

Roozno | پایگاه خبری تحلیلی روزنو

به روز شده در: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۱۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
صندوق فرهنگيان سي سال پيش اميدي ايجاد كرد تا بعد از بازنشستگي گره‌اي از مشكلات اعضا باز كند اما حالا در آستانه سي سالگي نه خبري از پرداخت سهم_دولت است و نه مبلغ پرداختي تناسبي با دارايي‌هاي صندوق و تورم داشته و نه توان گره‌گشايي دارد. بلكه شرايط_بحراني ناشي از زيان‌ده شدن بسياري از شركت‌ها و حيف و ميل كردن‌ها و سونامي بازنشستگي، تبديل شدن به حياط خلوت دولت‌ها به ويژه وزراي آموزش و پرورش، اميدها و اعتمادها را به‌شدت تضعيف کرده است.

تبدیل صندوق ذخيره فرهنگيان به حياط خلوت وزراي آموزش و پرورش

در اين شرايط برخي خواستار #خروج و #قطع_عضويت و برخي در پي انحلال صندوق و برخي قصد #شكايت از مسوولان به ويژه اعضاي هيات امنا و هيات مديره و مديران عامل همه ادوار در اين 30 سال را دارند و برخي با خشم و نااميدي قصد دارند با #تجمع و اعتراض‌هاي ميداني مانع از استمرار اين وضعيت شوند.
اما چند سالي است كه به ‌طور عام اعضاي صندوق در شبكه‌هاي اجتماعي و رسانه‌ها و تعدادي از آنها در قالب مطالبه‌گر علاوه بر كنش‌هاي عرصه عمومي در تعامل با مسوولان صندوق، به دنبال چاره‌گشايي هستند كه در اين مسير محاسبه و پرداخت #حق_مالكانه يعني سهم اعضا از همه دارايي‌هاي صندوق نقطه آغازي تشخيص داده شد كه تا كنون از آن اجتناب مي‌شده و حالا هم كه گام‌هاي نخست آن برداشته شده است بيم آن مي‌رود كه نهايي نشود و يا به قول معروف كليد نهايي شدن آن فشرده نشود در حاليكه حسن نيت مسوولان در گروی نهايي شدن اختصاص واقعي حق مالكانه است و به تبع آن #بورسي_شدن همه دارايي‌هاي صندوق براي شفاف‌سازي است .اعضاي صندوق هيچ بهانه‌اي را براي عدم تحقق اين مهم نمي‌پذيرند و تاخير در آن را فريب افكار عمومي دانسته و در صورت استمرار اين وضعيت مبهم، دست به اقداماتي خواهند زد كه جبران خسارت‌هاي آن امكان ناپذير خواهد بود. ما مطالبه‌گران در 5 سال اخير به اين نتيجه رسيده‌ايم كه مشكلات صندوق در سه ضلعي #ماهيتي، #مديريتي و #مشاركتي خلاصه مي‌شود
لذا براي رفع ابهامات ماهيتي بر اجراي #اساسنامه_1400 و اصلاح آن در مسير رفع ابهامات و تصريح در #خصوصي_بودن اين موسسه تاكيد داريم و در بخش مديريتي خواستار كوچك سازي و چابك سازي و كارآمد كردن مجموعه صندوق با هدف #سودآور_شدن و جلوگيري از استمرار زيان‌هاي تحميلي و حيف و ميل‌هاي مفسدانه هستيم و راه‌اندازي #سامانه_كدال را در اين راستا ضروري و تاخير آن را فراري غيرمسوولانه مي‌دانيم.
براي تحقق مشاركت و نظارت اعضا نيز به جد خواستار #برگزاري_انتخابات هيات امنا و انتخاب نمايندگان بر اساس يك آيين‌نامه تضمين كننده به منظور ورود شش عضو منتخب واقعي و كارآمد به هيات امنا و دستيابي نمايندگان فرهنگيان عضو به اكثريت اعتماد ساز در هيات امنا هستیم.
بي ترديد ما با اطمينان به اينكه مطالبات مورد تاكيد اين جمع مطالبات همه اعضاي صندوق است و به پشتوانه حمايت‌هاي اعضا، تا دستيابي به نتايج اطمينان‌بخش به فعاليت‌هاي خود ادامه خواهيم داد و در اين راستا ظرفيت #منتخبان_استاني، فعالان #تشكل‌ها، كنشگران #شبكه_هاي_اجتماعي و #فعالان_رسانه‌اي را مكمل هم مي‌دانيم.
. #محمود_باقري نماينده كانون صنفي معلمان
#نورعلي_پيشداد منتخب فرهنگيان شهر تهران و نماينده مجمع فرهنگيان ايران اسلامي در امور صندوق ذخيره #امير_خراساني منتخب شهرستان‌هاي استان تهران در صندوق ذخيره فرهنگيان
#علي_خزايي منتخب استان همدان در صندوق ذخيره فرهنگيان
#عليرضا_خليقي فعال حوزه صندوق از خراسان رضوي
#سعيد_شهسوارزاده عضو شوراي نويسندگان صداي معلم
#محمد_داوري فعال رسانه‌اي
#صديقه_مرادي نماينده انجمن اسلامي معلمان در صندوق ذخيره فرهنگيان
#فاطمه_منصورزاده منتخب استان اصفهان در شوراي عالي آموزش و پرورش
#عبدالحسين_هاشمي مسوول كارگروه صندوق ذخيره فرهنگيان سازمان معلمان ايران

برچسب ها: فرهنگیان
ویژه روز
عکس روز
خبر های روز