پرداخت رفاهیات معلمان همزمان با اجرای کامل رتبه بندی | روزنو

Roozno | پایگاه خبری تحلیلی روزنو

به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۶۱۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
محمد وحیدی با تبریک روز معلم به تمام معلمان در مورد تاثیر شرایط اقتصادی در کیفیت آموزش آنان، گفت: در شرایط کنونی مباحث اقتصادی کشور در وضعیت مناسبی قرار ندارد و در این وضعیت نمی‌توان از معلمان ایراد جدی گرفت، در مجلس از هر فرصتی استفاده کرده و چندین مرتبه متذکر وضعیت معیشتی معلمان شده‌ایم که تمام توان و تمرکز خود برای اداره کلاس گذاشته‌اند.

پرداخت رفاهیات معلمان همزمان با اجرای کامل رتبه بندی


نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت متعهد است به کارکنان خود از همه جهت رسیدگی کند، افزود: معلمان بخشی از کارکنان دولت محسوب می‌شوند، بهبود وضعیت معیشتی آنان از اقدامات موثر مجلس انقلابی است و بی‌تردید چند شغله بودن این گروه از فرهنگیان بر روی کیفیت آموزش تاثیر می‌گذارد.

 

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سختی معیشت زندگی معلمان، اظهار داشت: برخی از شاخص‌های مصوب در حوزه معیشتی وجود دارد که عدم اجرای آنها باعث ایجاد مشکلاتی شده است به فرض مثال فوق العاده پرداختی معلمان که مصوبه قانونی دارد که در قانون رتبه بندی آنان عنوان شده و دولت موظف اجرایی آنهاست که متاسفانه تاکنون عملیاتی نشده است.


وحیدی با بیان اینکه با اجرای کامل رتبه بندی معلمان شاهد پرداخت بخشی از حق و حقوق آنها بودیم، اظهار داشت: علاوه بر اجرای رتبه بندی باید رفاهیات نیز به معلمان تعلق بگیرد که این رفاهیات در دوره‌های مختلف براساس مصوبات دولت در حال پرداخت است و به سازمان اداری و استخدامی نیز ابلاغ شده است، امیدواریم این مسئله در هفته معلم به پاس زحمات این گروه پرداخت شود.


نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مسیری برای تحول آموزش کشور است، تصریح کرد: آموزش و پرورش تلاش می‌کند قوانین حوزه تحولات آموزشی را در کشور ترمیم کند در قانون برنامه هفتم بیش از ۳۰ مصوبه برای تحولات حوزه آموزشی در آموزش و پرورش صادر شده است.


وحیدی با تاکید بر اینکه برخی از والدین متقاضی آموزش خصوصی برای فرزندانشان هستند، ادامه داد: معلمان موظف هستند ۲۴ ساعت در هفته تدریس کنند و هیچگاه چنین کم کاری از سوی آنها نباید صورت پذیرد، گاهی دانش آموزان متقاضی افزایش سطح آموزش خود هستند و درخواست آموزش خصوصی از معلم خود را داشته، این مسئله نمی‌تواند خلائی در ۲۵ ساعت موظفی آنها ایجاد کند.


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهتر است شغل دوم معلمان به همان معلمی ختم شود، ادامه داد: در واقع بهترین گزینه برای معلمان در شغل دوم همان ادامه معلمی است چرا که بهتر از روی آوردن آنان به مشاغل کاذبی از جمله رانندگی در مسافربری های اینترنتی است.


وحیدی در پایان با تاکید بر اینکه نظارت بر عملکرد معلمان می‌تواند به کیفیت آموزش کمک کند، خاطرنشان کرد: نظارت بر عملکرد معلمان در فرهنگ آموزش و پرورش به صورت سلسله مراتب تعریف می‌شود که شامل مدیر مدرسه، کادر مدرسه، نظام ارزیابی عملکرد سالانه معلمان است که این فرآیندی در آموزش و پرورش ارزیابی عملکرد عمومی و مبتنی بر نظام رتبه بندی است و با اجرای صحیح آن ارتقای کیفی آموزش و پرورش را در پی خواهد داشت.

برچسب ها: معلمان
نظر شما
نظراتی كه حاوی توهین و مغایر قوانین کشور باشد منتشر نمی شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
نام:
ایمیل:
* نظر:
عکس روز
خبر های روز