ماجرای جنجالی ارتباط پدر مهران غفوریان با ساواک چیست؟ | روزنو

Roozno | پایگاه خبری تحلیلی روزنو

به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۱۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
طی روزهای گذشته، برخی کاربران فضای مجازی با انتشار بخشی از صحبت‌های فردی به نام خسرو غفوریان مدیر پشتیبانی بخش آموزش ساواک مدعی شدند که وی پدر مهدی و مهران غفوریان از هنرمندان کشورمان است.

ماجرای جنجالی ارتباط پدر مهران غفوریان با ساواک چیست؟

شایعه‌ای طی روزهای گذشته مبنی بر عضویت پدر برادران غفوریان در ساواک منتشر شده و در حال دست به دست شدن است

در روزهای گذشته در برنامه ی «تاریخ شفاهی ایران» که از شبکه مستند سیما پخش می شود، فیلمی از کنفرانس مطبوعاتی کارکنان ساواک در سال ۱۳۵۸ به نمایش درآمد. بخشی از فیلم این کنفرانس به صحبت های فردی به نام خسرو غفوریان، مدیر پشتیبانی بخش آموزش ساواک اختصاص داشت. شباهت چهره‌ ی این فرد با مهران غفوریان و هم‌نام بودن او با این بازیگر گمانه‌ زنی‌ هایی را در فضای مجازی درباره ی اینکه این فرد پدر مهران غفوریان باشد به دنبال داشت.

طی روزهای گذشته، برخی کاربران فضای مجازی با انتشار بخشی از صحبت‌های فردی به نام خسرو غفوریان مدیر پشتیبانی بخش آموزش ساواک مدعی شدند که وی پدر مهدی و مهران غفوریان از هنرمندان کشورمان است.
در این خصوص، ادعا شده فرد مذکور ۲۰ سال در ساواک مشغول به فعالیت بوده و پست مدیریتی داشته است.

هرچند که شباهت نام و چهره پدر مهران و مهدی غفوریان این شایعه را تقویت می‌کند، اما مراجعه به تصویری که پیشتر مهران غفوریان از سنگ مزار پدرش منتشر کرده بود، تاریخ تولد وی ۱۳۲۴ نوشته شده است، یعنی در سال ۱۳۵۷(سال پیروزی انقلاب اسلامی) وی تنها ۳۴ سال داشته و احتمال زیاد نمی‌توانسته ۲۰ سال سابقه مدیریت داشته باشد

ماجرای ارتباط ساواک با پدر مهران غفوریان چیست؟

بخشی از اعترافات مقامات و بازجوهای ساواک در فضای مجازی بازنشر شده که در آن یکی از ساواکی‌ها به نام «خسرو غفوریان» در حال صحبت درباره امام خمینی و تعریف شدید از بنیانگذار انقلاب است که قاعدتاً به واسطه فرار از سرنوشتی است که آن روزها در انتظار امثال این ساواکی بود.

شباهت چهره‌ این فرد با مهران غفوریان و هم‌نام بودنش با این بازیگر سینما و تلویزیون، گمانه‌زنی‌ها را درباره‌ احتمال اینکه خسرو غفوریان همان پدر مهران باشد افزایش داد.

عبدالرضا داوری، فعال رسانه‌ای و مشاور سابق محمود احمدی‌نژاد، در این باره در شبکه‌ی اجتماعی ایکس نوشت: «چند شب قبل در شبکه مستند، فیلم کنفرانس مطبوعاتی کارکنان ساواک در سال ۱۳۵۸ پخش شد. نکته جالب در این ویدیو، معرفی خسرو غفوریان به عنوان مدیر پشتیبانی بخش آموزش ساواک است. خسرو غفوریان، پدر مهران غفوریان است که ۲۰ سال کارمند ساواک بود و پس از آزادی از زندان، چند سال قبل درگذشت.» این در حالی است که مهران غفوریان پیش از این تصویری از پدرش در لباس نیروی دریایی منتشر کرده و نوشته بود: «بابا جونم خیلی دلم برات تنگ شده، میدونم که هوامو داری میدونم که یک روز دوباره میبینمت، دوستت دارم بابا روز پدر رو بهت تبریک میگم جناب ناخدا خسرو غفوریان». پس از انتشار این ویدیو مهدی غفوریان، برادر مهران غفوریان در واکنش به انتشار این ویدیو در اینستاگرام همه چیز را رد کرد و گفت: «ایشان را نمی‌شناسم و پدر من نیست. پدر من ناخدا یکم کمیسر دریایی خسرو غفوریان بود.»

مطرح شدن این شایعه با واکنش برادر این بازیگر مشهور رو به رو شد.

این شایعات ادامه داشت تا اینکه مهدی غفوریان با انتشار تصویری دیگری از پدرش نوشت که وی ناخدا یکم کمیسر دریایی است و فرد ساواکی که گفته می‌شد پدرش هست را حتی نمی‌شناسد.

ایشان را نمی‌شناسم و پدر من نیست. پدر من ناخدا یکم کمیسر دریایی خسرو غفوریان بود.مهران غفوریان

نظر شما
نظراتی كه حاوی توهین و مغایر قوانین کشور باشد منتشر نمی شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
نام:
ایمیل:
* نظر:
عکس روز
خبر های روز