مغضوب ساپینتو، عصای دست نکونام در استقلال | روزنو

Roozno | پایگاه خبری تحلیلی روزنو

به روز شده در: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۶۲۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
استقلال در حالی صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر است که برخی بازیکنانش انصافاً در این فصل به معنای واقعی کلمه موثر بوده‌اند.

استقلال در این فصل به لحاظ تاکتیکی واقعاً تیم بوده و به واسطه تدابیر اتخاذ شده توسط جواد نکونام و دستیارانش روی یک روند مستمر حرکت می‌کند دقیقاً به همین خاطر است که از دست دادن مهره‌های سرشناسی همچون: کوین یامگا و مهدی مهدی‌پور باعث نشد آبی پوشان صدر جدول را از دست بدهند و فضای رقابتی که در میان بازیکنان به وجود آمده موجب شده است تا جای خالی مصدومان و محرومان با فرد جدید به سرعت پر شود. در این میان، اما نمی‌توان کتمان کرد که ۴ بازیکن استقلال نقشی به مراتب پررنگ‌تر از بقیه آبی‌پوشان تا اینجای کار در لیگ برتر ایفا کرده‌اند و اگر استقلال قهرمان شود، قطعاً این چهار نفر حکم اسلحه‌های ویژه برای جواد نکونام را داشته‌اند.

گلر با صلابت

حسین حسینی در حال حاضر بهترین دوران خودش را سپری می‌کند. (تازه اگر کار را به طور دقیق زیر ذره‌بین ببریم، متوجه این نکته خواهیم شد که تعداد بازی‌های حسینی در فصل جاری از لیگ بیست و یکم نیز بیشتر بوده است) سنگربان ملی پوش استقلال در چند مسابقه مهم آبی‌ها با نمایش به موقع خود مانع از فروپاشی و امتیاز دادن استقلال شد. او همچنین در طول فصل تا اینجای کار در نقش یک کاپیتان هم به خوبی ظاهر شده و قدرت راهبری خود را نشان داده است.

مغضوبی که محبوب شد

اگرچه مربیگری یک امر سلیقه‌ای محسوب می‌شود، ولی توانایی بازیکنان را نمی‌توان نادیده گرفت به همین خاطر قطعاً در حال حاضر بسیاری از هواداران استقلال با ما هم عقیده هستند که ریکاردو ساپینتو در مورد ابوالفضل جلالی اشتباه کرد. این مدافع دوباره احیا شده در استقلال، دو سال قبل آنقدر خوب بود که کارلوس کیروش او را به جام جهانی برد و حتی در بازی مقابل آمریکا از وجودش استفاده کرد، ولی پس از آن ریکاردو ساپینتو به واسطه اینکه اعتقادی به عملکردش نداشت عملاً ابوالفضل را به یک بازیکن فراموش شده تبدیل کرد تا جواد نکونام در تابستان امسال کار دشواری برای احیای مجدد او داشته باشد. جلالی در لیگ بیست و سوم زیر نظر جواد هفته به هفته بهتر شد و کار به جایی رسید که اواخر اسفند ماه دوباره نام خود را در جمع مدعوین به تیم ملی دید. این بازیکن تاکنون ۹ پاس گل در لیگ بیست و سوم برای استقلال داده و قطعاً نکونام طی ۴ بازی آینده روی او حساب ویژه‌ای باز می‌کند.

مسافر آسیای میانه

وقتی در کوران رقابت‌های جام ملت‌های آسیا خبر آمد که استقلال با جلال الدین ماشاریپوف توافق کرده و کاپیتان تیم ملی ازبکستان پیراهن آبی را بر تن خواهد کرد یک عده با دیده تردید به قضیه نگاه کردند، اما جلال الدین بازی به بازی بهتر شد و به جرات می‌توان گفت در حال حاضر موثرترین عنصر در خط میانی استقلال محسوب می‌شود. این بازیکن حرفه‌ای جدا از قدرت بازیسازی، شم بالای گلزنی هم دارد و این مسئله را در بازی با ذوب آهن به وضوح مشاهده کردیم. هافبک ازبکستانی استقلال که از آسیای میانه به ایران آمده، حتماً در دیدار‌های آینده نقشی فوق العاده موثر برای بی پوشان ایفا می‌کند و البته همین جا در ایران برای تقابل خرداد ماه مقابل ملی‌پوشان کشورمان هم خط و نشان خواهد کشید. در میان هافبک‌های استقلال، مهدی مهدی‌پور هم این فصل خوب بود، اما حالا به خاطر مصدومیت چند ماهی را دور از میادین سری می‌کند.

مهاجم آرژانتینی

یکی از بازیکنانی که جواز نکونام از اواخر تابستان پارسال روی جذب او اصرار فراوانی داشت، گوستاوو بلانکو بود. مهاجم آرژانتینی در هفته‌های آغازین حضورش به دلایل متعدد نتوانست گلزن خوبی باشد و به همین خاطر انتقادات فراوانی را به جان خرید، اما در ادامه کار و به ویژه از آغاز نیم فصل دوم شرایط برایش عوض شد. بلانکو تا اینجای کار ۶ گل برای استقلال به ثمر رسانده که ۵ تا از آن‌ها حاصل تلاشش در نیم فصل دوم بوده است. این فوروارد علاوه بر شم بالای گلزنی، توانایی بسیار زیادی در خسته کردن مدافعان حریف هم دارد و این مزیت بزرگی است که در نیمه دوم دیدار‌های حساس به کمک آبی‌ها می‌آید.

برچسب ها: استقلال ، حسین حسینی
نظر شما
نظراتی كه حاوی توهین و مغایر قوانین کشور باشد منتشر نمی شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
نام:
ایمیل:
* نظر:
ویژه روز
عکس روز
خبر های روز